همجنس‌گرایی و تغییر جنسیت

بیش از ۴۰ سال است که افراد و عوامل متعدد و مختلفی به صورت خستگی‌ناپذیری در جهت عادی‌سازی همجنس‌گرایی در جامعه آمریکایی در حال تلاش هستند و حاصل این تلا‌ش‌ها در تصمیم‌گیری غلط دادگاه عالی ایالات متحده، در خصوص دادن حق ازدواج قانونی به همجنس‌گرایان در قالب یک ماده در قانون اساسی به اوج خود رسید. اخیراً همین عوامل تمرکز خود را به تغییر جنسیت معطوف کرده‌اند. هنگامی که انسان تصمیم به انجام رفتارهایی خاص که همیشه انحرافی و غیرقانونی (به ویژه در نظر خدا) تلقی شده‌اند می‌گیرد، تمام تلاش خود را مبنی بر قدرت‌نمایی و ایجاد ترس در مخالفان رفتار مربوطه به کار می‌گیرد (پیدایش ۱۹: ۹). بررسی دقیق تاریخ نشان می‌دهد که تاکتیک‌های مورد استفاده برای پیشبرد انحرافات جنسی چند دهه اخیر در آمریکا یادآور طرح‌های تبلیغاتی است که منجر به تحولی موفقیت‌آمیز در جوامعی از جمله آلمان نازی و دیگر رژیم‌های توتالیتر شد.

علیرغم به کارگیری روش‌های مبالغه‌آمیز، اجبارها، مسموم‌سازی اذهان و تمسخر گسترده‌ آمریکایی‌هایی که قاطعانه معتقدند همجنس‌گرایی و ترنس‌جنسیتی رفتارهای غیراخلاقی هستند، شنیدن حقایقی توسط دانشمندان معتبر و مشهور، مسرت‌بخش و دلگرم‌‌کننده خواهد بود. لارنس اس. مایر و پل آر. مک هیو در گزارشی ویژه با عنوان “روابط جنسی و جنسیت: یافته‌هایی از علوم زیستی، روانی و اجتماعی” یافته‌های شگفت‌انگیز خود را در اختیار عموم قرار دادند. بیایید با هم نگاهی به صلاحیت‌ها و مدارک آنها بیندازیم.

دکتر مایر، نویسنده اصلی این گزارش، یک اپیدمیولوژیست آموزش‌دیده در زمینه روانپزشکی، یک آمارشناس زیستی و یک پزشک محقق که در زمینه پزشکی و روانپزشکی در بریتانیا آموزش دیده و معادل بریتانیایی (M.B.) به M.D آمریکایی مدرک دریافت کرده است. مایر که در حال حاضر محقق بخش روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز و استاد آمار و آمار زیستی در دانشگاه ایالتی آریزونا است، بیش از ۴۰ سال است که استاد تمام وقت و در هشت دوره استاد منتصب هیئت علمی نیز بوده است. دانشگاه‌هایی از جمله پرینستون، دانشگاه پنسیلوانیا، استنفورد، دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ، دانشگاه جان هاپکینز و دانشکده پزشکی، ایالت اوهایو، ویرجینیا تک، و دانشگاه میشیگان. او همچنین در چندین مؤسسه دیگر، از جمله کلینیک مایو، استاد منتصب هیئت علمی پژوهشی بود. او در ۲۳ رشته از جمله آمار، آمار زیستی، اپیدمیولوژی، بهداشت عمومی، روش‌شناسی اجتماعی، روانپزشکی، ریاضیات، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد و انفورماتیک زیست پزشکی فعالیت داشته و در بسیاری از مجلات معتبر مطالبی منتشر کرده است. دکتر مک هیو یکی از نویسندگان این مقاله مسلماً مهمترین روانپزشک آمریکایی در نیم قرن اخیر و یکی از روانپزشکان برجسته در جهان است. او رئیس سابق بخش روانپزشکی در بیمارستان جانز هاپکینز است و در حال حاضر استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز است و به مدت ۲۵ سال روانپزشک ارشد بیمارستان جانز هاپکینز بود.

این دانشمندان دریافتند که شایع‌ترین ادعاهایی که درباره گرایش جنسی و هویت جنسیتی می‌شنویم توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی‌شود. آنها دریافتند که جامعه دگرباشان جنسی در مقایسه با کل جمعیت از «میزان نامناسبی از مشکلات سلامت روان رنج می‌برد». در رابطه با گرایش جنسی، آنها دریافتند: «درک گرایش جنسی به عنوان ویژگی ذاتی و بیولوژیکی ثابت انسان‌ها (این ایده که مردم «این گونه به دنیا می آیند») توسط شواهد علمی تأیید نمی‌شود. به علاوه افراد غیر دگرجنس‌گرا احتمالا دو تا سه برابر بیشتر از دگرجنس‌گراها طی دوران کودکی در معرض آزار جنسی قرار گرفته‌اند.»

با توجه به تمایلات جنسی انسان که به سلامت روان و استرس اجتماعی مربوط می‌شود، آنها دریافتند که “در مقایسه با جمعیت عمومی، زیرجمعیت‌های غیر دگرجنس‌گرا در معرض خطر بالای انواع پیامدهای نامطلوب بهداشت و روان هستند” و “تخمین زده می‌شود که خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی حدود ۱.۵ برابر بیشتر از اعضای جمعیت دگرجنس‌گرا، و همچنین تقریباً دو برابر خطر افسردگی، ۱.۵ برابر خطر سوءمصرف مواد و نزدیک به ۲.۵ برابر خطر خودکشی است.” علاوه بر این، “اعضای جمعیت تراجنسی نیز در مقایسه با اعضای جمعیت غیرتراجنسی در معرض خطر بیشتری از انواع مشکلات سلامت روان هستند” و “نرخ اقدام به خودکشی در طول زندگی، در تمام سنین افراد ترنس، ۴۱ درصد برآورد شده است. این آمار درباره کل جمعیت ایالات متحده کمتر از ۵ درصد است.”

در رابطه با هویت جنسیتی، این تحقیق نشان داد که «این فرضیه‌ که هویت جنسیتی ویژگی ذاتی و ثابت انسان و مستقل از جنسیت بیولوژیکی است و ممکن است یک فرد «مردی باشد که در بدن زن به دام افتاده است» یا «زنی باشد که در دام افتاده است». توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی‌شود.” علاوه بر این:

بزرگسالانی که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار گرفته‌اند در مقایسه با جمعیت عمومی بیشتر در معرض خطر ضعف سلامت روان هستند. بر اساس یک مطالعه، احتمال اقدام به خودکشی در افرادی که تغییر جنسیت داده بودند در مقایسه با افرادی که تحت جراحی قرار نگرفته بودند، تقریباً ۱۹ برابر بیشتر بود.

با توجه به ماهیت دائمی جراحی‌هایی با تغییراتی اینچنین شدید و تأثیر آنها بر سلامت روان، این تحقیق تاکید می‌کند که تقریباً همه کودکان در نهایت جنسیت بیولوژیکی خود را شناسایی می‌کنند. این ایده که یک کودک دو ساله را می‌توان تا آخر عمرش به عنوان یک شخص تراجنسیتی شناخت چون افکار یا رفتارهای مرتبط با جنس مخالف را بروز داده است، هیچ پشتوانه علمی ندارد. در واقع، ناعادلانه است که باور کنیم همه کودکانی که در مقطعی از رشد خود افکار یا رفتارهای غیرمعمول جنسیتی را، به ویژه قبل از بلوغ از خود نشان می‌دهند، باید به تراجنسیتی بودن سوق داده شوند.

نتیجه‌گیری

ببینید، اگر کتاب‌مقدس واقعاً منشأ الهی داشته باشد، یعنی اگر خدایی وجود داشته باشد و او خدای کتاب‌مقدس باشد، می‌توان به اطلاعات موجود در کتاب‌مقدس اعتماد کرد. اگر کتاب‌مقدس صراحتاً بیان می‌کند که همجنس‌گرایی «برخلاف طبیعت» و «مکروه» است (رومیان ۱: ۲۶؛ لاویان ۱۸: ۲۲)، می‌توانیم مطمئن باشیم که چنین رفتارهایی ژنتیکی نیست. آفریدگاری که بدن انسان را آفریده و روح و شخصیت و ذهن را در آن با هم در آمیخته است، حقیقتا نسبت به تمایلات رفتاری انسان آگاهی دارد. این ما هستیم که در نهایت می‌توانیم تشخیص دهیم چه چیزی اخلاقی و چه چیزی غیر اخلاقی است، چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است.

از این رو، مسیحیان چند سال پیش از دیدن اختراع علمی ناخواسته در باب یک منبع ژنتیکی برای همجنس‌گرایی اصلاً شگفت‌زده نشدند. آنها در نهایت از شنیدن برخی تحقیقات صادقانه، مشروع، معتبر، درست و علمی که با دیدگاه کتاب‌مقدس هماهنگ است متعجب نمی‌شوند. ممکن است این تحقیقات با واکنش‌های خصمانه ضد مسیحی سیاسی روبرو شوند؛ با این وجود، ممکن است افرادی  در جامعه علمی به توصیه دکتر مایر توجه کنند. او از همکاران خود می‌خواهد بی‌طرف باشند و اجازه ندهند جنجال‌های سیاسی و فرهنگی تحقیقات آنها را خدشه‌دار کند: “امیدوارم هرگز راه خود را در طوفان‌های سیاسی گم نکنند.”

دکتر دیو میلر

منابع :

https://apologeticspress.org/homosexuality-and-transgenderism-the-science-supports-the-bible-5350/http://www.huffingtonpost.com/2012/10/30/joe-biden-transgender-rights_n_2047275.html.http://www.huffingtonpost.com/2012/10/30/joe-biden-transgender-rights_n_2047275.html.https://www.nytimes.com/2002/08/05/us/psychiatrist-says-he-was-surprised-by-furor-over-his-role-on-abuse-panel.html?pagewanted=allhttps://apologeticspress.org/APContent.aspx?category=7&article=689&topic=36

انجمن دفاعیات مسیحی عصا

براي تكميل فرم نظرخواهى روى دكمه زير كليك كنيد. پيشاپيش از زمانى كه براى شركت در اين نظرخواهى صرف مى كنيد متشكريم.